Ostrzeżenie dotyczące ataków epileptycznych

Ostrzeżenie dotyczące ataków epileptycznych o podłożu wizualnym możliwych podczas korzystania z odbiornika TV, konsoli do gier, komputerów.

Bardzo niewielki odsetek osób może doznawać ataków epilepsji na skutek oddziaływania pewnych efektów wizualnych, w tym takich jak migające światła czy kompozycje obrazów spotykane np. w grach wideo. Nawet u osób bez historii tego typu objawów mogą występować niezdiagnozowane schorzenia wywołujące takie ataki epileptyczne o podłożu wizualnym podczas oglądania gier wideo czy innych materiałów.

Ataki te mogą się objawiać w różny sposób, na przykład zawrotami głowy, zaburzeniami widzenia, drganiem powiek lub mięśni twarzy, niekontrolowanymi ruchami rąk i nóg, dezorientacją czy chwilową utratą świadomości. W najpoważniejszych przypadkach ataki prowadzą do utraty przytomności lub konwulsji. To z kolei rodzi ryzyko upadku lub uderzenia o przedmioty znajdujące się pobliżu, a w efekcie poważnych obrażeń ciała.

Jeśli dostrzeżesz u siebie którekolwiek z tych objawów, natychmiast przestań korzystać z urządzenia i skontaktuj się z lekarzem. 

Ryzyko zaistnienia ataków epileptycznych można ograniczyć za pomocą następujących środków:

  • Korzystaj z wyposażenia w dobrze oświetlonym pomieszczeniu;
  • Nie korzystaj z urządzenia, jeśli czujesz senność albo zmęczenie.

Jeśli u Ciebie lub któregokolwiek z krewnych występowały w przeszłości objawy epilepsji, zacznij od skonsultowania się z lekarzem.